Selasa, 9 November 2010

Lawatan
























Hari ni hari lawatan terakhir aku bagi tahun ni so aku amik banyak gamba yang lawak dan hensem.Dalam ni aku akan cerita dari a to z.Mle mle skali team kitorg nek bas pagi pagi lagi dah kelam kabut nak tggu pukiri datang lambat nnt xdpt pegi.Kitorg tggu arr sampai dia dtg,lepas je dia dtg kitorg sume cepat cepat hanta surat.Shauqi datang skola bwk 3 inggit je macam mane nak baya duit bas nnt aku dengan ikhlas hati belanja dia.Mase nak masok dalam bas je kitorg kne dok tempat yang sempit,pastu kitorg duduk bertiga satu kerusi.Disitulah aku menangkap gamba shauqi yang berkepala panjang itu.sampai je kat surau mizan shauqi kegembiraan kerana baru pertama kali dapat datang ke putrajaya.die dengan pantas berlari turun dari bas sambil kegembiraan.masok je dalam masjid tersebut aiman memandang kearah seekor kucingg dan mengejarnya dengan keriangan.aku unn ambil lah air semahyang dan sembahyang duha.sebelum itu kami beramai ramai manangkap gamba menggunakan kamera nikom.semasa itu lah fikri membuat muke hansemnya.dalam waktu yang sama aku dan geng2 aku tidak melihat aiman yang sedang mengejar kucing tadi.sampai disuatu tempat yang gelap kami semua melihat aiman sedang memakan taik idung nya sendiri.Kemudian kami semua berjalan untuk menaiki bas tetapi shauqi sedang berlari dengan pantas kerana berasa gembira ingin pergi ke taman botani.Selepas tiba sahaja ditaman botani kami semua pun berdiri tidak seperti shauqi yang berlari turun dari bas sambil tersenyum lebar.Ketika dalam perjalanan ketaman botani kami terlihat bapa shauqi sedang berkerja menyapu daun kering dalam hati kami berempat berkata patutlah dari tadi lagi shauqi gemnira walaupun dia terjatuh semasa berlari.Bapanya tersenyum melihat anak dia datang untuk melawat dia disitulah cerita jejak kasih dirakamkan oleh tv3.Kamii semua buat tak layan je dia dan meneruskan perjalanan dan kami telah menangkap banyak gambar untuk dijadikan kenangan.semasa kami sedang meredah hutan hujan tropika yang luas shauqi telah hilang.kami tersesat buat sementara waktu dan melihat perkampungan orang asli didalam hutan tersebut.Kami terlihat shauqi sedang dusung untuk dibakar dan telah diikat disebatang tiang usang.wajahnya yang sedih itu telah menjadikan kami gembira.kami semua berlari meninggalkan shauqi yang sedang dibakar.tanpa berasa segan silu fikry ashraf telah berenang disebatang sungai dihutan tersebut.kami pun berehat disungai tersebut.Kemudian kami semua meneruskan perjalanan dan terlihat sebatang pokok yang boleh bercakap(filem narnia).pishball sempat merakamkan kejadian tersebut malangnya kameranya tidak dibawa bersama.Kami semua memanjat sebuah gunung setinggi gunung kinabalu tetapi kami panjat 20 meter je.kami menangkap gambar disitu dan kami semua meneruskan perjalan ke alamanda.malas arr nak cerita penat jari aku.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan